reklamace

reklamační řád – způsob uplatnění a vyřízení reklamace

Tento reklamační řád stanovuje pravidla pro uplatnění a vyřízení reklamací a je vypracován v souladu s příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník (dále jen „zákon“). Tento řád se vztahuje na spotřební zboží prodávané prodávajícím (dále jen „zboží“), na které jsou během záruční doby uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „reklamace“).

Postup uplatnění reklamace:
Kupující může reklamaci podat písemně, a to:
■ zasláním reklamace na e-mailovou adresu ts@hellichovka.cz, nebo
■ zasláním písemné reklamace poštou na adresu Hellichova 535/22, 118 00 Praha 1 – Malá Strana

Po obdržení reklamace bude kupující kontaktován a dohodne se další postup řešení reklamace.

Pozastavení lhůty pro vyřízení:
Lhůta pro vyřízení reklamace je přerušena, pokud prodávající neobdrží veškeré potřebné podklady (například části zboží či jiné požadované dokumenty). Prodávající je povinen požádat kupujícího o doplnění těchto podkladů co nejdříve. Lhůta se pozastavuje od tohoto okamžiku až do okamžiku doručení požadovaných podkladů.

Záruční doba:
Kupující má právo reklamovat vady, které se objeví na zboží během záruční doby.
Pro spotřebitele je záruční doba 24 měsíců od převzetí zboží. Pokud se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, předpokládá se, že zboží mělo tuto vadu již při převzetí.
Pro kupujícího, který jedná v rámci své podnikatelské činnosti, je záruční doba 12 měsíců.

Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží začne běžet nová záruční doba.

Práva zákazníka:
Pokud se na zakoupeném zboží objeví vada, má zákazník právo na reklamaci za podmínky, že ji uplatní během záruční doby, ideálně s platným dokladem o koupi. Prodávající je povinen reklamaci posoudit a v případě její oprávněnosti zajistit opravu nebo výměnu zboží do 30 dnů od podání reklamace. Pokud tato lhůta není dodržena, má spotřebitel právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy.

Doklad o zakoupení:
Na žádost zákazníka je prodávající povinen vystavit doklad o koupi zboží nebo poskytnutí služby. Tento doklad musí obsahovat:
■ datum prodeje nebo poskytnutí služby,
■ specifikaci zboží či služby,
■ cenu, za kterou bylo zboží prodáno nebo služba poskytnuta,
■ identifikační údaje prodávajícího (jméno a příjmení nebo název firmy, případně obchodní firmu, identifikační číslo).

Práva kupujícího:
Kupující má právo uplatnit následující nároky v závislosti na povaze vady:

Odstranitelná vada:
Kupující má právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady. Pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné, může požadovat výměnu vadného zboží nebo vadné součásti. Pokud odstranění vady nebo výměna nejsou možné, má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy.

Neodstranitelná vada bránící užívání:
V případě neodstranitelné vady, která znemožňuje řádné užívání zboží, má kupující právo na výměnu zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy.

Opakované nebo vícečetné odstranitelné vady:
Pokud se odstranitelné vady objevují opakovaně nebo ve větším rozsahu a brání běžnému užívání zboží, má kupující právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy.

Postup při vyřizování reklamace:
Prodávající vyřizuje reklamaci ve spolupráci s výrobcem zboží. O výsledku reklamace rozhodne bezodkladně, ve složitějších případech nejpozději do 10 pracovních dnů. Tato lhůta nezahrnuje dobu potřebnou pro odborné posouzení vady, která závisí na typu zboží nebo služby.

Reklamace, včetně odstranění vady, bude vyřízena bez zbytečných průtahů, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na jiné lhůtě.

Postup při reklamaci a záruka:

Prodávající je povinen vydat spotřebiteli písemné potvrzení, které bude obsahovat:
■ datum, kdy byla reklamace podána,
■ popis obsahu reklamace a požadovaný způsob jejího vyřízení,
■ následně potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně informace o provedené opravě a době jejího trvání.

V případě zamítnutí reklamace obdrží spotřebitel písemné zdůvodnění rozhodnutí. O vyřízení reklamace bude spotřebitel informován prostřednictvím e-mailu nebo písemného oznámení.

Záruka se nevztahuje na:
■ vady zboží, na které byla poskytnuta sleva,
■ poškození způsobené běžným opotřebením, vlivy počasí nebo chemickými vlivy,
■ vady vzniklé během přepravy zboží dopravním prostředkem zákazníka,
■ poškození zboží nesprávným skladováním, chybnou montáží, nevhodnou opravou nebo nesprávným používáním.

Práva spotřebitele při oprávněné reklamaci:
V případě oprávněné reklamace má spotřebitel právo na úhradu nákladů spojených s reklamací. Pokud dojde k odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží, má spotřebitel rovněž nárok na úhradu nákladů spojených s tímto odstoupením.

Práva při neoprávněné reklamaci:
V případě neoprávněné reklamace nemá spotřebitel nárok na náhradu nákladů, které mu vznikly v souvislosti s vyřizováním reklamace. Stejně tak prodávající nemá právo požadovat úhradu svých nákladů spojených s neoprávněnou reklamací.

Platnost záruky:
Po uplynutí záruční doby zaniká odpovědnost prodávajícího za vady zboží, pokud nebyly v této lhůtě uplatněny. V případě záruční opravy se záruční doba automaticky prodlužuje o dobu, po kterou zboží nemohlo být řádně užíváno z důvodu provádění opravy.